Training van de creatieve spieren


Creëren, maar met name illustreren is voor mij als ademen. Noodzakelijk. Zeker nu ik een groot deel van de week werk als projectleider is het belangrijk dat ik mijn 'creatieve spieren' blijf trainen. Natuurlijk heb ik ook digitaal geïllustreerd, maar ik ben momenteel helemaal terug bij de basis: papier, schaar en lijm. 
Fantastische docenten als Sabine Wisman en Deborah Stein hielpen mij mijn weg te vinden. 
Beetje bij beetje bouw ik mijn collages op. Laag voor laag, eindeloos puzzelend aan de compositie. De collage hierboven is een van mijn 'boekenkast portretten'. Ik vind het een heerlijke uitdaging om voor verstokte lezers een portret van hun boekenkast te maken. Dit exemplaar (70x50 cm) is voor een hele afdeling, de collega's van de bibliotheek in Oegstgeest. 

De foto werd gemaakt door Natacha Hulsebosch


 

Populaire posts van deze blog

Nieuw avontuur!

Het was mooi...

Wat vliegt een jaar!