Veggiefeast no. 1... yeah.







Wow. Nog maar een paar weken geleden besloot ik vaker volledig vegetarisch te willen cateren en vanavond sta ik tussen de afwas van mijn eerste 'full veggiefeast'. Tof. Natuurlijk heb ik de afgelopen periode een scala aan gerechten en hapjes uitgeprobeerd op vrienden en familie, dus in die zin was de klus van vandaag niet spannend, maar dat een klant met me meeging in het vegetarische verhaal voelt als een mijlpaal.

Het opzoeken van een niche met Sanne Kookt si wél spannend. Want; zit men hier wel op te wachten? Aan de andere kant; in mijn regio is er nog bar weinig te kiezen voor vegetariërs. Bij de gevestigde horeca kom je op feestjes nauwelijks verder dan een kaassouflé of een broodje hummus. In de catering kan veel, maar op de gemiddelde bbq sta je als vegetariër toch een beetje zielig stokbrood in de pindasaus te dippen.




"Dit kan zoveel beter" denk ik regelmatig als ik weer eens met een groentenspies van fikse brokken ui en paprika in mijn handen sta. Terwijl het aantal flexitariërs en vlees-minderaars groeit lijken de profs er nog niet echt mee uit de voeten te kunnen. Een niche dus. Eentje waar ik me eens lekker in ga uitleven! Ik kijk al uit naar de winter: vandaag was met al die prachtige tomaten en dat mooie fruit natuurlijk een makkie. Maar als straks het aanbod afneemt en de spruiten weer in de schappen liggen, wat maak ik dan?? Kijk, dat is de echte uitdaging... toedeloe! Ik duik even in de boeken!!



Populaire posts van deze blog

Nieuw avontuur!

Het was mooi...

Wat vliegt een jaar!