Van complex naar begrijpelijk, iedere dag opnieuw.




foto: pixabay voor pexels

Als mensen mij vragen wat ik nu precies doe bij RTLZ, dan antwoord ik vaak: "Ik ben vertaler". Zo voelt het. Van hele complexe onderzoeken of rapporten maken we teksten van soms maar 20 seconden...
Vandaag kreeg ik een onderzoek van KPMG onder mijn neus. Zeker interessant,  maar over een onderwerp waar niemand warm voor loopt. Dat bleek ook uit het onderzoek: 80 procent van de ondervraagden had geen idéé wat ze straks kunnen met de nieuwe Europese wet over de privacy.

En dan begint de uitdaging: hoe maak je een supersaai onderwerp interessant? Mijn oplossing is vaak: ik betrek het op mijzelf. Wat betekent die wet voor mij, wat kan ik er mee? Eindredacteur Ann-Lynn Hamelink voelde voor de insteek, en zo kwam het dat mijn pas gekochte jurkje, dat nooit bedoeld was voor televisie, ineens de rode draad werd van het verhaal.

Klik hier voor de uitleg!



@RTLZ
@Paprika



Populaire posts van deze blog

Nieuw avontuur!

Het was mooi...

Wat vliegt een jaar!