Huiswerkles....

Ruim 2,5 jaar geef ik huiswerkles aan Mustafa. Vrijwel iedere zondagmiddag zitten we aan mijn keukentafel. We begonnen met handen en voeten, boeken die ‘verkeerd om’ werden opengeslagen, letters die van rechts naar links op papier kwamen.
Nu maakt hij zinnen van koelkastmagneetjes, leest hij jeugdboeken en mag hij na de zomer naar het regulier onderwijs. Het wordt nog een lange weg; ‘zomaar’ instappen in vmbo3 wordt een uitdaging. Of hij het gaat redden hangt nu vooral van hemzelf af.
Het voelt of ik de zijwieltjes ga afschroeven. Maar als ik naar zijn zinnen kijk weet ik dat hij het kan...









Ook huiswerkles geven? Het TaalLokaal Noordwijkerhout is altijd op zoek naar vrijwilligers.

Populaire posts van deze blog

Nieuw avontuur!

Het was mooi...

Wat vliegt een jaar!