Ik hou van huiswerkles!

Misschien is het wel mijn allerleukste bezigheid iedere week; huiswerkles in het TaalLokaal. Vandaag eindelijk tijd om eens even bij te kletsen met de 13jarige M. Een leuke pubermeid, nu ruim 2,5 jaar in Nederland.
Voor ieder kind is het traject tussen de laatste ‘normale’ schooldag in Syrië en nu, hier, verschillend geweest. M had wat pech; net wat te oud voor de basisschool, de pubertijd die vroeg inzette... 
Vanaf dag 1 vertelde ze mij dat ze gebouwen wil ontwerpen. De school voor praktijkonderwijs waar ze nu zit is niet de ideale uitgangspositie wellicht... maar ik denk dat ze het kan. De knop is om. Ze wil. In Nederland kan alles. Wat een meid, ik ben zó trots op haar!

Klik hier voor meer informatie over TaalLokaal Noordwijkerhout


Populaire posts van deze blog

Nieuw avontuur!

Het was mooi...

Wat vliegt een jaar!