Teken4daagse

Zojuist begonnen met de teken4daagse van 'De Betekenaar'. Het is een korte online kennismaking met het gebruik van tekeningen als communicatiemiddel. Razend interessant, vooral omdat ik regelmatig wil communiceren met mensen wiens taal ik niet spreek. Hoe handig is het dan om wat ik zeg of vraag te kunnen ondersteunen met eenvoudige tekeningetjes die iederéén begrijpt?!


De Betekenaar gaat er van uit dat iedereen kan tekenen, maar dat we dat al jong verleerd zijn. Ik teken zelf nog regelmatig, ik illustreer ook, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ook de dagelijkse communicatie kan ondersteunen met tekeningen. Juist omdat ik nog steeds teken leg ik voor mijzelf de lat hoog; ik vind al snel dat iets 'niet lijkt'. Kortom, de hoogste tijd om over die drempel te stappen en aan de slag te gaan met het visueel alfabet en symbolen. Zin in!!

Populaire posts van deze blog

Nieuw avontuur!

Het was mooi...

Wat vliegt een jaar!