Samenwerking met De Groene School




Met gepaste trots en vol enthousiasme kan ik hier aankondigen dat ik ga samenwerken
 met De Groene School. Samen met deze enthousiaste vakmensen gaan we de Nederlandse schoolpleinen omturnen van tegelwoestijnen naar speel- en leerparadijsjes. 
De Groene School verzamelt informatie en adviseert scholen maar legt ook complete pleinen aan. Sterker nog; ze brengen groen ook naar bínnen. Ik ben aangetrokken om de moestuinen te ontwikkelen "van grond tot mond" dus inclusief kooklessen en recepten. 
Heerlijk. Wát een uitdaging. Want ik weet na jarenlange ervaring niet alleen veel over de moestuin, ik weet ook hoe je de tuin zo 'onderhoudsarm-mogelijk' kunt aanleggen.... ideaal voor scholen.
Stel je eens voor: bramen langs de hekken, vogelkastjes aan de muur, kinderen die met vuile knieën de school uit komen rennen met in hun tas de oogst van de dag.... 
Samen gaan we niet alleen die tegels 'wegpoetsen', we gaan kinderen weer in aanraking brengen met eten, met planten, met groen. We gaan kritische consumenten kweken. 
Ik kan niet wachten!

Populaire posts van deze blog

Nieuw avontuur!

Het was mooi...

Wat vliegt een jaar!